Sunday 25 April 2010

Genting Highlands

Pada 23 April 2010, Hajat untuk ke Puncak Genting Highlands tercapai.Hajat ini dirancang pada cuti akhir tahun lepas tapi tidak kesampaian. Namun ianya terjadi tanpa dirancang, hanya ambil masa 30 minit berfikir nak pergi atau tidak akhirnya ianya terjadi. Maklumlah Darwisy tak lama lagi nak dapat adik, insyaallah. Atas sebab itulah, Walid Darwisy ambil keputusan untuk pergi membawa Ibunya Darwisy ke puncak Genting, katanya tak pernah pergi lagi.

Pada jam 10.30 pagi, kami sampai di stesen kereta kabel. Dengan harga tiket RM5 seorang dewasa, kami bertolak mendaki puncak genting. Berlaku kejadian yang Walid Darwisy duga, Ibu Darwisy masa kat dalam kereta kabel yang ambik masa lebih kurang 20 minit tu, duk pejam mata takut katanya. Darwisy pulak relaks je..siap tunjuk sana sini. Mungkin tak tahu apa lagi kot.hahaha.
Gambar ke-2, 3 dan 4 ni, masa kat dalam first world, di dalamnya ada indoor game..Kami hanya menumpu pada permainan keluarga dengan lebih 5 permainan. Kata penjaga tiket, satu permainan harga RM8, tapi kalau beli tiket semua lebih jimat dengan RM26 dewasa seorang.
Gambar 5 hingga 7, masa kat outdoor game, kami beli tiket dengan harga RM28 dewasa seorang. (diskaun RM10) dengan harga asal RM38 sebab kami dah beli tiket indoor game sepenuhnya.
Darwisy nampaknya sangat suka, maklumlah kanak-kanak..tapi masa tengok Dinasour, Darwisy menangis lagi..ingatkan dah tak takut.hahaha.

Gambar di bawah, masa kat Hotel Seri Malaysia..kami menginap 1 malam je, tak larat nak balik terus dengan harga bilik RM110 (Diskaun RM30-Kakitangan kerajaan). Biliknya pun luas, kira oklah..Darwisy biasalah, kalau bergambar posing rr..sebijik macam ibunya..hahaha. Apa pun kami sekeluarga gembira walaupun percutian ini tidak dirancang namun ini mungkin percutian terakhir tahun ini disebabkan tak lama lagi Darwisy nak dapat adik, dijangka akhir bulan 8 ni...
Posted by Picasa
Darwisy pun dah tak sabar nampak gayanya nak tunggu adik..ada kawan bermain nanti, kesian darwisy main sorang-sorang..hehehe.